ELS MATERIALS
Iniciem el curs i el més important és tenir tots els materials necessaris per a realitzar les làmines i altres treballs correctament. A la pàgina del blog BÀSICS tens el vídeo de tot el necessari.
També tens el video que et mostra com realitzar les fotografies de les teues làmines o treballs per a presentar-los amb la màxima qualitat.
Llista de materials:
- Un dossier amb 30 fundes
- 1 paquet de làmines A4 (sense marges ni caixetí, vigila no siguen A4+)
- Uns quants folis blancs
- Una fundeta de plàstic
- Un acetat
- Lapis HB (roig) i 2H (verd), portamines, gomma d'esborrar i maquineta de fer punta amb dipósit.
- Estilògrafs calibrats 0.2, 0.4 i 0.8
- Un Stabilo negre
- Un retolador permanent S
- Joc d'escaire i cartabó sense numeració (solen ser de color verds)
- Un regle de 30 cm
- Un compàs de qualitat
- Tisora i pegament
- Colors de fusta
Llista de materials:
- Un dossier amb 30 fundes
- 1 paquet de làmines A4 (sense marges ni caixetí, vigila no siguen A4+)
- Uns quants folis blancs
- Una fundeta de plàstic
- Un acetat
- Lapis HB (roig) i 2H (verd), portamines, gomma d'esborrar i maquineta de fer punta amb dipósit.
- Estilògrafs calibrats 0.2, 0.4 i 0.8
- Un Stabilo negre
- Un retolador permanent S
- Joc d'escaire i cartabó sense numeració (solen ser de color verds)
- Un regle de 30 cm
- Un compàs de qualitat
- Tisora i pegament
- Colors de fusta
Fitxa de RETOLACIÓ
Descarregat aquestes fitxes, en les quals aprendràs l'escriptura normalitzada que cal aplicar en el caixetí de les làmines. És molt important fixar-se bé en les caracterítiques de la tipografia per a realitzar-ho correctament.
MARGES i CAIXETÍ
Abans de realitzar l'exercici a les làmines cal realitzar els marges i caixetí correctament. Després el pautat del caixetí i la retolació. A la pàgina BÀSICS tens els video-tutorials per seguir els passos.
Representació Gràfica d'una marca:
¿De dónde viene tu apellido? III
Husky - Ghost
Procés del treball de Vicent Pla Madrid Monument Valley
Tutorial:
FIGURA IMPOSSIBLE I
FIGURA IMPOSSIBLE II
- Construcció d'un CUB en el Sistema de Representació Isomètrica
PRACTICA amb la TIPOGRAFIA
Continuem en el Sistema Isomètric, amb el disseny de les inicials. Seguim practicant l'ús de l'escaire i cartabó i, a més a més, aprofundint en l'estudi de les llums i les ombres dels cossos.
Tutorial: "A" 3D
Realitza els següent tutorials per a familiaritzar-te amb la Perspectiva Cònica:
Tot el que no saps de NIKE
Làmina LA ROSA DELS VENTS
Tutorials Clarobscur:
CUB
ESFERA
Formes bàsiques
Barrejar els colors de fusta
Tutorial: Transformacions Geomètriques
Proves sobre Xarxa formada per quadrats i xarxa formada per triangles: Lina Zai i Telma Garcia
Làmina: Josep Benavent Benavent- Construcció d'una XARXA modular formada per quadrats:
Procés de creació d'una marca:
Làmina: Ana Gilabert
La Rosa dels Vents, un clàssic... present a mapes, llibres i altres, per a nosaltres l'excusa perfecta per practicar amb el compàs i amb l'ús de l'escaire i cartabó. A més, en aquesta làmina reprenem el clarobscur.
La brújula Draw my life
Significat de la Rosa dels Vents
Repassem el Cercle Cromàtic.
Els tres colors-pigment fonamentals són aquells que no es poden aconseguir per la mescla de cap altra color.
Colors primaris pigment
Colors primaris pigment
Es denominen també colors primaris i són: el groc, el blau cian i el magenta.
Colors secundaris pigment
Si mesclem dos a dos els colors primaris, s'obtenen els colors secundaris, també anomenats binaris, que són el taronja, el verd i el violeta. El Cercle Cromàtic cal realitzar-lo amb els tres colors primaris (groc, blau cian i magenta) i has obtenir els secundaris superposant capes.
La fitxa és realitza amb els colors primaris GROC, MAGENTA i CIAN, a partir dels quals barrejats en la adequada proporció obtindràs del SECUNDARIS.
Realitzat: Reme Copoví Canals
Les qualitats del color
Els colors estan definits per tres qualitats essencials: to, valor i saturació.
- To, El to matís o tint és el nom específic que es dóna a cada color. Per tant, és la qualitat amb què identifiquem el color, sense tenir-ne en compte la composició.
- Valor, el valor o lluminositat d'un color representa el grau de claredat o foscor que té. La claredat s'aconsegueix afegint blanc a un to, i la foscor, afegint-hi negre. Quan un to té molta mescla de blanc, es diu que té un valor alt. Si té molta mescla de negre, es diu que té un valor baix.
- Saturació, la saturació es refereix al grau de puresa, vivesa o intensitat d'un color. Els colors primaris i secundaris són colors purs, és a dir, tenen un grau màxim de saturació.
Realitza les pràctiques i tutorials proposats per aconseguir uns bons resultats finals.
CUB
ESFERA
Formes bàsiques
Barrejar els colors de fusta
La importància d'acolorir correctament és fonamental per a que els teus treballs tinguen qualitat, treballa superposant les capes de colors evitant apretar al paper i fer-lo malbé.
Dades. Radis circumferències: 15, 55, 65, 67 i 69 mm
Làmina: Ángela Guerrero Vidal
El color en CINEMA i més CINEMA
El color en l'ART
Làmina LA ZEBRA
El pla o taca és una superfície de dues dimensions alçària i amplària. Les formes planes poden ser geomètriques i orgàniques. A partir d'una fotografia realitzarem la làmina, cal convertir les formes obertes en tancades.
Làmina: Naiara Mateu Marco
Làmina XARXA
Realitzant moviments geomètrics (translacions, simetries i girs) sobre xarxes regulars podem realitzar infinitats de composicions al pla. Els mosaics, sanefes i rosetons estan formats per tessel·les.
És molt important que realitzes les pràctiques amb l'escaire i el cartabó i primer t'esforces en obtenir una xarxa base formada per quadrats i després la xarxa formada per triangles equilàters. A continuació ja pots crear i dissenyar els teus mòduls a les xarxes.
És molt important que realitzes les pràctiques amb l'escaire i el cartabó i primer t'esforces en obtenir una xarxa base formada per quadrats i després la xarxa formada per triangles equilàters. A continuació ja pots crear i dissenyar els teus mòduls a les xarxes.
XARXA The power of X
Infinite Patterns Cristóbal Vila
Tutorial: Transformacions Geomètriques
Proves sobre Xarxa formada per quadrats i xarxa formada per triangles: Lina Zai i Telma Garcia
Làmina: Josep Benavent Benavent
- Construcció d'una XARXA modular formada per triangles:
Làmina SISTEMA DE REPRESENTACIÓ CAVALLERA
La Perspectiva Cavallera és un dels Sistemes de Representació més utilitzats per la seua senzillesa. L'eix x i z formen 90º i encara que el y pot variar la seua inclinació, nosaltres formarem 45º.
Li toca treballar al cartabó!
En un full de llibreta i aprofitant la quadrícula formada practica amb lletres i formes volumètriques senzilles.
Tutorial: Lletra CLa Perspectiva Cavallera és un dels Sistemes de Representació més utilitzats per la seua senzillesa. L'eix x i z formen 90º i encara que el y pot variar la seua inclinació, nosaltres formarem 45º.
Li toca treballar al cartabó!
En un full de llibreta i aprofitant la quadrícula formada practica amb lletres i formes volumètriques senzilles.
Tutorial: Il·lusió óptica
Il·lustració PIXEL Galamot Shaku
Personatges PIXELart Daniel Benítez
Escenaris PIXELart Daniel Benítez
Husky - Ghost
- Construcció d'un CUB en el Sistema de Representació Cavallera
Procés de treball: Aitana Rodríguez Part
Làmina: Neus Vallés i Ruiz
Làmina SISTEMA DE REPRESENTACIÓ ISOMÈTRICA
El Sistema de Representació Isomètric és una Axonometria en la qual les eixos formen 120º entre si. Resulta senzill visualitzar volums i ens permet fer composicions molt variades. molt present al disseny de videojocs i altres aplicacions informàtiques... Ara és el torn de l'escaire!
El Sistema de Representació Isomètric és una Axonometria en la qual les eixos formen 120º entre si. Resulta senzill visualitzar volums i ens permet fer composicions molt variades. molt present al disseny de videojocs i altres aplicacions informàtiques... Ara és el torn de l'escaire!
Procés del treball de Vicent Pla Madrid Monument Valley
Tutorial:
FIGURA IMPOSSIBLE I
FIGURA IMPOSSIBLE II
- Construcció d'un CUB en el Sistema de Representació Isomètrica
Làmina: Anna Vayá
Procés de treball: Marta Almiñana Marchirant
- Construcció d'un CUB en el SISTEMA de REPRESENTACIÓ ISOMÈTRICA:
Descarrega les XARXES i practica comparant els dos Sistemes de Representació
Continuem en el Sistema Isomètric, amb el disseny de les inicials. Seguim practicant l'ús de l'escaire i cartabó i, a més a més, aprofundint en l'estudi de les llums i les ombres dels cossos.
Tutorial: "A" 3D
Treball: Ana Gilabert
Làmina LA SIMETRIA
En aquesta làmina molt creativa anirem donant forma a les nostres idees plegant i retallant. Aprenent les diferències entre SIMETRIA AXIAL i SIMETRIA CENTRAL.
Làmina EL LLORO
Hem repassat el Cercle Cromàtic però anem a continuar treballant amb ell. Realitzarem aquesta làmina creant HARMONIES cromàtiques a partir de la interpretació de la imatge en blanc i negre.
El Cercle Cromàtic junt al cercle acromàtic
Làmina IMATGE POP
Ens endinsem de ple en el POP ART, un estil artístic que barreja color i formes planes i que ens uneix als mitjans de comunicació com són el disseny, la publicitat i el món de la moda. A més treballarem el collage i la tinta plana.
Làmina: Sara Pérez
Làmina PERSPECTIVA CÒNICA I
La Perspectiva Cònica és el sistema de Representació més utilitzat en art, il·lustració i dibuix entre altres. representa els objectes de forma molt semblant a la visió humana i els seus fonaments es van establir al Renaixement.
A la fotografia i el cinema podem apreciar també la Perspectiva cònica i els seus camps d'aplicació són ell disseny, el dibuix artístic, l'arquitectura i interiorisme entre altres..
La Perspectiva Cònica és el sistema de Representació més utilitzat en art, il·lustració i dibuix entre altres. representa els objectes de forma molt semblant a la visió humana i els seus fonaments es van establir al Renaixement.
A la fotografia i el cinema podem apreciar també la Perspectiva cònica i els seus camps d'aplicació són ell disseny, el dibuix artístic, l'arquitectura i interiorisme entre altres..
La Perspectiva Cònica es fonamenta en les següents claus:
- La Perspectiva lineal on el punt de fugida P i el mètric D (Perspectiva Cònica central o d'un punt de fugida) o mètrics (Perspectiva Cònica de dos o tres punts de fugida) en ajudaran a que els objectes que estem representant tinguen el gradient de profunditat i que es facen menuts en la mesura en la qual s'allunyen de l'espectador.
- La Perspectiva aèria o Perspectiva atmosfèrica és el mètode amb el qual es produeix una sensació de profunditat al dibuix o pintura, consisteix en imitar l'efecte d'espai, el qual fa que els objectes es vegen més pàl·lids, blaus i nebulosos o menys distingibles a distància mitjana o llunyana.
Per últim, l'aplicació dels clarobscur i la projecció d'ombres projectades ens ajudarà a situar els objectes a l'espai i reforçar la perspectiva lineal i atmosfèrica, imprescindible per aconseguir l'efecte de realitat.
HONDA Cívic Choir
Làmina: Beatriz Pérez Pérez
Làmina PERSPECTIVA CÒNICA II
La Perspectiva Cònica és el Sistema de Representació que més s'assembla a la visió humana. Els principals elements de la Perspectiva Cònica són la Línia de Terra, la Línia d'Horitzó, el Punt de Fugida i els mètrics.
El interiorisme i la decoració seran el centre del nostre treball. Realitza el següent tutorial en un foli:
Abans de començar amb la làmina realitzarem unes pràctiques per conèixer millor com funciona la Perspectiva Cònica Frontal. Practicarem amb uns mobles, mira el següent vídeo i fes els diferents exemples que es plantegen.
Làmina: Vicent Pla Madrid
I també al cinema, la perspectiva ajuda a definir l'espai cinematogràfic, així pots vore el treball del director Stanley Kubrick, aquest sempre té molt en compte a les seues pel·lícules la composició.
Làmina ENLLAÇOS I TANGÈNCIES I
Comencem els exercicis d'enllaços i tangències. Tenim en compte tots els coneixements de geometria plana bàsics adquirits a cursos anteriors. Un enllaç és la unió suau entre una corba i una recta o entre dues corbes.
Làmina: Rocío Orts
Làmina ENLLAÇOS I TANGÈNCIES II
El punt de TANGÈNCIA és el punt d'unió entre la recta i la circumferència o entre dues circumferències.
El punt T el trobem en la perpendicular a la recta que passe pel centre o en la unió dels centres.
Làmina: Safae El Harrack
Làmines DISSENY I i DISSENY II
Arriba el moment de crear. L'aplicació dels enllaços i tangències ens obri possibilitats infinites al món del disseny... per no parlar de la seua importància a l'arquitectura, enginyeria i altres branques tant tècniques com artístiques. Realitzarem dues làmines, la primera totalment tècnica amb tots els traçats geomètrics i la segona, amb l'aplicació del color.
Martín Satie
Làmina: Alicia Olcina Martínez
PORTADA
Disseny TIPOGRÀFIC i BRANDING (color, tipogafia, llenguatge i l'espai). Crea la teua marca personal, defineix com et veus, com et veuen i que vols transmetre. Estableix reptes i afronta'ls.
“Yo no creo en los sueños, hay que tener planes”, Enhamed Enhamed
Reforcem la Perspectiva Cònica amb el disseny d'una paraula.
Làmina PERSPECTIVA CÒNICA II
La Perspectiva Cònica és el Sistema de Representació que més s'assembla a la visió humana. Els principals elements de la Perspectiva Cònica són la Línia de Terra, la Línia d'Horitzó, el Punt de Fugida i els mètrics.
El interiorisme i la decoració seran el centre del nostre treball. Realitza el següent tutorial en un foli:
Amb la realització de la làmina 9 repassem tots els conceptes de la Perspectiva Cònica, no oblides aplicar correctament les claus explicades en la làmina 8.
Làmina: Vicent Pla Madrid
I també al cinema, la perspectiva ajuda a definir l'espai cinematogràfic, així pots vore el treball del director Stanley Kubrick, aquest sempre té molt en compte a les seues pel·lícules la composició.
Làmina ENLLAÇOS I TANGÈNCIES I
Comencem els exercicis d'enllaços i tangències. Tenim en compte tots els coneixements de geometria plana bàsics adquirits a cursos anteriors. Un enllaç és la unió suau entre una corba i una recta o entre dues corbes.
Làmina: Rocío Orts
El punt de TANGÈNCIA és el punt d'unió entre la recta i la circumferència o entre dues circumferències.
El punt T el trobem en la perpendicular a la recta que passe pel centre o en la unió dels centres.
Làmina: Safae El Harrack
El treball del dissenyador argentí Pablo Lobato mostra la unió del COLOR amb la GEOMETRIA. Fidel al seu estil Pablo representa els personatges d'una manera única i personal fent ús d'una paleta molt rica cromàticament i d'una varietat molt ampla de les formes i traçats geomètrics.
Arriba el moment de crear. L'aplicació dels enllaços i tangències ens obri possibilitats infinites al món del disseny... per no parlar de la seua importància a l'arquitectura, enginyeria i altres branques tant tècniques com artístiques. Realitzarem dues làmines, la primera totalment tècnica amb tots els traçats geomètrics i la segona, amb l'aplicació del color.
Aplicació de les tangències a la construcció del Ying Yang
Construcció de l'ESPIRALMartín Satie
Làmina: Alicia Olcina Martínez
PORTADA
Disseny TIPOGRÀFIC i BRANDING (color, tipogafia, llenguatge i l'espai). Crea la teua marca personal, defineix com et veus, com et veuen i que vols transmetre. Estableix reptes i afronta'ls.
“Yo no creo en los sueños, hay que tener planes”, Enhamed Enhamed
- Realitza el següent tutorial DEGRADATS en un foli
- Be happy
- EL MAPA MENTAL
Làmina: Empar Gironés Cortell
EL CAMINO DE LA VIDA
"En el camino aprendí,
quw llegar alto no es crecer,
que mirar no siempre es ver,
ni que escuchar es oir,
ni lamentarse sentir,
ni acostumbrarse querer...
En el camino aprendí,
que estar sólo no es soledad,
que cobardía no es paz,
ni ser feliz sonreir
y que peor que mentir,
es silenciar la verdad"
Rafael Amor
Autoavaluació 1a Avaluació
- ¿Cómo hacer Branding con nuestra propia imagen?: https://youtu.be/Xj8jNQ2i4WU
- Tipografía para nuestro logo: ¿cuál es la ideal?: https://youtu.be/Mp4uvbNFi0w
Làmina: Empar Gironés Cortell
"En el camino aprendí,
quw llegar alto no es crecer,
que mirar no siempre es ver,
ni que escuchar es oir,
ni lamentarse sentir,
ni acostumbrarse querer...
En el camino aprendí,
que estar sólo no es soledad,
que cobardía no es paz,
ni ser feliz sonreir
y que peor que mentir,
es silenciar la verdad"
Rafael Amor
QUÈ I COM TREBALLEM A LES NOSTRES LÀMINES
Valors a l'assignatura
Valors a l'assignatura
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.